( http://www.kutsekoda.ee/et/kutseregister/kutsestandardid/10402729 )
1) Toote või projekti kavandamine (e-CF kompetents A.4.*)
Tegutseb süstemaatiliselt, et dokumenteerida toote või projekti standardseid ja lihtsaid elemente. Projektirühma liige.
2) Rakenduse projekteerimine (e-CF kompetents A.6.)
Teeb kaastööd projekteerimisel ning talitluslike tingimuste ja liideste väljatöötamisel.
3) Kavandamine ja väljatöötamine (e-CF kompetents B.1.)
Arendab süsteemselt lihtsamaid komponente.
4) Süsteemide integreerimine (e-CF kompetents B.2.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kindlaks määrata tarkvara ja riistvara tehniliste tingimuste ühilduvus. Dokumenteerib paigaldamise ajal kõik tegevused ning registreerib kõrvalekalded ja parandusmeetmed.
5) Testimine (e-CF kompetents B.3.)
Kasutab vilunult testimisprogramme. Registreerib tulemusi ja koostab aruandeid koos tulemuste analüüsiga.
6) Lahenduse juurutamine (e-CF kompetents B.4.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kokku seada või lahti võtta süsteemi komponente. Teeb kindlaks mittetoimivad komponendid ja selgitab välja tõrke algpõhjuse kogu lahenduse ulatuses. Abistab väiksema kogemusega kolleege.
7) Dokumentatsiooni koostamine (e-CF kompetents B.5.)
Määrab kindlaks dokumenteerimisnõuded, võttes arvesse eesmärki ja keskkonda, mille suhtes seda kohaldatakse.
8) Kasutajatugi (e-CF kompetents C.1.)
Tõlgendab süstemaatiliselt kasutaja probleeme, kindlaks määrades lahendusi ja võimalikke kõrvaltoimeid. Kasutab kogemust kasutaja probleemide kindlaksmääramiseks ja analüüsib andmebaasi võimalikke lahendusi otsides. Eritleb keerukad või lahendamata vahejuhtumid vanemspetsialistidele. Registreerib kasutaja tugiprotseduurid ja jälgib neid algusest kuni lõpplahenduseni.
9) Muudatuste tugi (e-CF kompetents C.2.)
Muutmise ajal tegutseb vastavalt igapäevastele töövajadustele ja reageerib neile, vältides teenuse katkestusi ja säilitades sidususe teenusetasemelepinguga. Teeb ettepanekuid süsteemide parendamiseks ja konfiguratsiooni muutmiseks.
10) Teenuse osutamine (e-CF kompetents C.3.)
Jälgib süstemaatiliselt jõudluse ja töökindluse andmeid. Üldistab võimalikke teenusetaseme vigu ja teeb ettepanekuid teenuse töökindluse parandamiseks. Jälgib andmeid, võrreldes neid teenusetasemelepinguga.
11) Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4.)
Teeb kindlaks ja liigitab vahejuhtumite tüübid ning teenuse katkestused. Registreerib vahejuhtumid, kataloogides need sümptomite ja lahenduste kaupa.
12) Hariduse ja koolituse pakkumine (e-CF kompetents D.3.)
Korraldab koolitusvajaduste kindlakstegemist ja nõustab lõppkasutajat riist- ja/või tarkvara küsimuses.
13) Hanked (e-CF kompetents D.4.)
Mõistab hankeprotsessi põhimõtteid ja teostab lihtsamaid oste vastavalt juhistele.
14) Müügipakkumuse koostamine (e-CF kompetents D.5.)
Hõlbustab kliendi nõudmiste ja olemasolevate valmislahenduste võrdlemist. Osaleb müügipakkumiste koostamisel.
15) Lepingute haldamine (e-CF kompetents D.8.)
Jälgib lepingute täitmist vastavalt juhistele.
16) Personaliarendus (e-CF kompetents D.9.)
Juhendab üksikisikuid ja väiksemaid rühmi.
17) Projektiportfelli haldamine (e-CF kompetents E.2.)
Mõistab ja rakendab projektijuhtimise põhimõtteid ning juhib lihtsaid projekte, kasutades asjakohaseid meetodeid, tööriistu ja protsesse.
18) Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3.)
Mõistab ja rakendab riskijuhtimise põhimõtteid, et maandada kindlaks tehtud riske.
19) Kliendisuhete juhtimine (e-CF kompetents E.4.)
Suhtleb klientidega, tagades positiivse koostöö.
20) IKT kvaliteedijuhtimine (e-CF kompetents E.6.)
Jälgib organisatsiooni kvaliteedipoliitika rakendamist ning vahendab asjakohast teavet.
21) Infoturbe haldamine (e-CF kompetents E.8.)
Jälgib keskkonda ja kontrollib turvalisusega seotud vahejuhtumeid.
Tegutseb süstemaatiliselt, et dokumenteerida toote või projekti standardseid ja lihtsaid elemente. Projektirühma liige.
2) Rakenduse projekteerimine (e-CF kompetents A.6.)
Teeb kaastööd projekteerimisel ning talitluslike tingimuste ja liideste väljatöötamisel.
3) Kavandamine ja väljatöötamine (e-CF kompetents B.1.)
Arendab süsteemselt lihtsamaid komponente.
4) Süsteemide integreerimine (e-CF kompetents B.2.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kindlaks määrata tarkvara ja riistvara tehniliste tingimuste ühilduvus. Dokumenteerib paigaldamise ajal kõik tegevused ning registreerib kõrvalekalded ja parandusmeetmed.
5) Testimine (e-CF kompetents B.3.)
Kasutab vilunult testimisprogramme. Registreerib tulemusi ja koostab aruandeid koos tulemuste analüüsiga.
6) Lahenduse juurutamine (e-CF kompetents B.4.)
Tegutseb süstemaatiliselt, et kokku seada või lahti võtta süsteemi komponente. Teeb kindlaks mittetoimivad komponendid ja selgitab välja tõrke algpõhjuse kogu lahenduse ulatuses. Abistab väiksema kogemusega kolleege.
7) Dokumentatsiooni koostamine (e-CF kompetents B.5.)
Määrab kindlaks dokumenteerimisnõuded, võttes arvesse eesmärki ja keskkonda, mille suhtes seda kohaldatakse.
8) Kasutajatugi (e-CF kompetents C.1.)
Tõlgendab süstemaatiliselt kasutaja probleeme, kindlaks määrades lahendusi ja võimalikke kõrvaltoimeid. Kasutab kogemust kasutaja probleemide kindlaksmääramiseks ja analüüsib andmebaasi võimalikke lahendusi otsides. Eritleb keerukad või lahendamata vahejuhtumid vanemspetsialistidele. Registreerib kasutaja tugiprotseduurid ja jälgib neid algusest kuni lõpplahenduseni.
9) Muudatuste tugi (e-CF kompetents C.2.)
Muutmise ajal tegutseb vastavalt igapäevastele töövajadustele ja reageerib neile, vältides teenuse katkestusi ja säilitades sidususe teenusetasemelepinguga. Teeb ettepanekuid süsteemide parendamiseks ja konfiguratsiooni muutmiseks.
10) Teenuse osutamine (e-CF kompetents C.3.)
Jälgib süstemaatiliselt jõudluse ja töökindluse andmeid. Üldistab võimalikke teenusetaseme vigu ja teeb ettepanekuid teenuse töökindluse parandamiseks. Jälgib andmeid, võrreldes neid teenusetasemelepinguga.
11) Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4.)
Teeb kindlaks ja liigitab vahejuhtumite tüübid ning teenuse katkestused. Registreerib vahejuhtumid, kataloogides need sümptomite ja lahenduste kaupa.
12) Hariduse ja koolituse pakkumine (e-CF kompetents D.3.)
Korraldab koolitusvajaduste kindlakstegemist ja nõustab lõppkasutajat riist- ja/või tarkvara küsimuses.
13) Hanked (e-CF kompetents D.4.)
Mõistab hankeprotsessi põhimõtteid ja teostab lihtsamaid oste vastavalt juhistele.
14) Müügipakkumuse koostamine (e-CF kompetents D.5.)
Hõlbustab kliendi nõudmiste ja olemasolevate valmislahenduste võrdlemist. Osaleb müügipakkumiste koostamisel.
15) Lepingute haldamine (e-CF kompetents D.8.)
Jälgib lepingute täitmist vastavalt juhistele.
16) Personaliarendus (e-CF kompetents D.9.)
Juhendab üksikisikuid ja väiksemaid rühmi.
17) Projektiportfelli haldamine (e-CF kompetents E.2.)
Mõistab ja rakendab projektijuhtimise põhimõtteid ning juhib lihtsaid projekte, kasutades asjakohaseid meetodeid, tööriistu ja protsesse.
18) Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3.)
Mõistab ja rakendab riskijuhtimise põhimõtteid, et maandada kindlaks tehtud riske.
19) Kliendisuhete juhtimine (e-CF kompetents E.4.)
Suhtleb klientidega, tagades positiivse koostöö.
20) IKT kvaliteedijuhtimine (e-CF kompetents E.6.)
Jälgib organisatsiooni kvaliteedipoliitika rakendamist ning vahendab asjakohast teavet.
21) Infoturbe haldamine (e-CF kompetents E.8.)
Jälgib keskkonda ja kontrollib turvalisusega seotud vahejuhtumeid.
No comments:
Post a Comment